اگر محتوا را مفید دیدید، 5 ستاره را روشن کنید

برخی معتقدند که تپق ها و اشتباهات در پوشش زنده،‌ اندکی برای مخاطب قابل پذیرش است اما این بایستی بصورت رویه در نیاید.

 

در دنیای ارتباطات امروز که همه چیز با سرعت زیاد رد و بدل می شود، پوشش زنده تلویزیونی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی خبرنگاران برای انتقال سریع اطلاعات به مخاطبان بدون واسطه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاله به تحلیل نقش برجسته خبرنگاران در پوشش زنده، به همراه تکنیک‌ها و آموزه‌های موثر در این زمینه می‌پردازد.

 

اگر به عنوان خبرنگار تلویزیون فعالیت می کنید، فراموش نکنید که این یک اصل  است که اشتباهتان را باید در هر زمان که متوجه شدید، بی درنگ اصلاح کنید. پیشکسوتان برای انجام بهتر پوشش زنده، توصیه هایی برای خبرنگاران تلویزیونی دارند. یاران خبری این موضوع را مد نظر قرار دهند که ممکن است با اندکی فکر یا بهره گیری از تجربه بتوانید بر شمار توصیه ها بیفزایید.

آمادگی:

  • ابتدا ایده و تم کلیدی را ساز‌مان بندی کرده و سپس ایده‌های کمکی کلیدی را وارد کنید.
  • آغاز، وسط و پایان را از قبل طراحی کنید.
  • به یاد داشته باشید: پخش زنده نباید برنامه‌های ضبطی داشته باشد.
  • از بیان اطلاعات زیاد با جزئیات فراوان بپرهیزید.
  • اطلاعات شما نباید برای بیان سایر زوایا در ز‌مان‌های دیگر استفاده شود.
  • فقط از کلمات کلیدی و حقایق یادداشت برداری کنید.
  • ظاهر تان بایستی مناسب باشد ، امکانات لازم برای ارتباط زنده را یکبار دیگر چک کنید
  • نفس‌های عمیقی از دیافراگم خود بکشید.
  • اجرا:

  • از زبان بدن و حالت‌های چهره بهره گیرید.
  • ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر سرتان را پایین اندازید و مدام به ‌‌یادداشتتان نگاه کنید، حس رابطه از بین می‌رود.
  • اطلاعات را تفسیر کنید.
  • در صورت امکان احساساتتان را بروز دهید.
  • کلمه به کلمه از روی ‌‌یادداشتان نخوانید.
  • مکالمه‌‌ی هدف‌دار داشته باشید.
  • جملات کوتاه به کار برید.
  • از جملات کامل و با تاکید درست استفاده کنید.
  • هنگامی که قصد بیان اطلاعات مهمی را دارید، کمی مکث کنید.
  • از لحن صدای مختلف استفاده کنید.

تکنیک‌های بهینه‌سازی در پوشش زنده:

۱. زبان جذاب: استفاده از زبانی جذاب و پویا برای جلب توجه مخاطبان و انتقال احساسات.

۲. تصاویر زنده: بهره‌گیری از تصاویر زنده به منظور افزایش واقعیت و تعامل مخاطبان با محتوا.

۳. ارتباط مستقیم: ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان از طریق پرسش‌ها و واکنش به بازخوردها.

آموزه‌های اساتید حوزه خبر:

استفاده از:

۱. تدریس پویا: اساتید تأکید دارند که تدریس با روش‌های پویا می‌تواند خبرنگاران را به بهترین شکل برای مواجهه با وضعیت‌های پویا آماده کند.

۲. ترکیب حس و عقل: ترکیب موفق حس و عقل در پوشش زنده به تولید محتوای جذاب و مؤثر منجر می‌شود.

 

Adminمشاهده نوشته ها

Avatar for admin

مسعود کاریان با بیش از هفده سال فعالیت در حوزه ی رسانه در قالب خبرنگار، مستندساز و تولید کننده محتوا با رسانه های گوناگونی چون شبکه های پرس تی وی، جام جم، خبر، سحر، چهار، خبرگزاری مجلس شورای اسلامی و آپارات همکاری داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *